Войдите, чтобы подписаться
Подписчики
0
-
Сейчас на странице 0 пользователей
Нет пользователей, просматривающих эту страницу
-
Похожие публикации
-
Автор: Вован161
Подскажите пожалуста,у меня стоит лифт 3+2,буду ставить пневмобаллоны,сейчас расстояние между рамой и рессорой меньше чем баллон(стоит кунг и два баллона вместо запаски),нужно ли мне снимать проставки под рессорами и удленнители аммортизаторов
-
Автор: uralgidra
Всем доброго времени суток. Други, как я понял для увеличения грузоподьемности есть 2 пути - пневма и добавление листа в рессоры.
Меня интересует второй вариант. Подскажите при лифте 2,5 дюйма какой лист надо ставить?
-
Автор: Woltr
Салют народ! задался таким вопросом, а можно ли что то установить спереди типа подушек, как устанавливаются на задний мост. Цель- увеличение клиренса при необходимости. Сталкивался с местами, при спуске с вала и чиркал подножкой, и это при полном поднятом задке (там пневма уже стоит). Подножку потом пришлось выправлять, он алюминиевый. Есть мысли или предложения или мож что то готовое продают. Повторяю, цель- приподнять в нужный момент машину, а не увеличить ее грузоподъемность. Потом опустить...
-
Автор: Andreich
Видел на ютубе два квадра грузят- это почти 900кг, тюнинг подвески не нужен таком варианте?
-
Автор: Горец
Продам пневмоподушки AIR Lift. Покупал год назад. Тяжести не возил. Ставил для выравнивания автомобиля, т.к. после установки лифта 6 дюймов, перед был выше. Отправлю в регионы.
Если не доступен пишите Whats up.
-
Автор: Orf
Продам пневма баллоны комплектом, новые, без кронштейнов, допустимая нагрузка на баллон 2,8 тонны. Цена указана за штуку.
-
Автор: TUNDRAVOZ.RU
Как часто в жизни нам не хватает ярких красок и индивидуальности!
Вот и наш клиент из далекого, сурового Челябинска попытался разнообразить свою жизнь с помощью автомобиля. Он увлекается разными видами активного спорта и отдыха, много путешествует.
Автомобиль ему нужен был для всех увлечений, но при этом – яркий, индивидуальный и не такой как у всех.
На базе Toyota Tundra 2008 года выпуска и был построен автомобиль мечты.
Дизайн-макет будущей окраски специально разрабатывали вместе с клиентом. Вся графика на кузове выполнена с помощью защитного покрытия Line-X.
Всю технику владельца нужно удобно перевозить и крепить в кузове – в кузов был установлен специальный вкладыш с направляющими, на направляющие установлены специальные крюки для надежного крепления техники. Чтобы Toyota Tundra смогла без проблем «взять на борт» любой груз, был установлен комплект пневмоподушек подвески фирмы FIRESTONE с компрессором и блоком управления из салона, увеличивающие грузоподъемность.
Также была доработана подвеска – установлены передние амортизаторы увеличенной длины, рассчитанные на лифт подвески 6-7'' фирмы Icon Venchile Dynamics вместе с пружинами, а также задние амортизаторы. Лифт кузова был выполнен с помощью лифт-комплекта фирмы BDS. Стойки стабилизаторов (также от фирмы BDS) дополнили переделку подвески. Также были установлены другие главные пары с передаточным числом 4.88 от фирмы Nitro Gear. Приподнятый кузов и новые пары позволили установить колеса большего радиуса без потерь в динамике. Автомобилю подобрали шины Nitto Trail Grappler MT 35/12.5/17 и диски KMC XD Series 811 RS2 17x8.5x139/150 BLACK.
Также на автомобиль установили новую выхлопную систему с трубами, гнутыми под углом в 45° фирмы MBRP.
В салон под сидения были установлены дополнительные ящики для хранения мелких грузов. Для удобного размещения техники в кузове также есть удлинитель кузова AMP Research. Для попадания в кузов и работы с грузами была установлена электрическая подножка Bed Step AMP Research.
Далее был модернизирован весь свет в автомобиле. Установлены новые дневные ходовые огни, а фары были переделаны под ксенон. На крыше – установлены габаритные огни и светодиодная балка. Еще одна световая балка установлена в переднем бампере.
Также были установлены силовые бампера спереди и сзади (фирма Fab Fours), лебедка (Kingone TDS-12000 SR), силовые пороги RBP RX-3, шноркель (Volant).
Этот проект от фирмы TruckGarage еще раз подтверждает, что функциональные внедорожники могут быть яркими, красивыми и подчеркивать индивидуальность своего владельца.
-
Автор: MIG
Air Lift Air Bag and Compressor InstallThis is my first post on TT as well as my first mod. Being a new member, I thought I would start off with a DIY. I posted this install on another forum but wanted to share it here as well. Enjoy!
I have a 2010 CM 5.7L 4x4 with factory tow package. The choice for air bags came down to either Firestone or Air Lift. Both kits are "no drill" installations and both increase "level load" capacity by 5000lbs. I went with Air Lift since AutoAnything was running a year-end 15% discount plus free shipping. In addition, Air Lift is offering a $100 factory rebate (ends 1/31/2012) when you combine the purchase of air bags (#57299) with any on-board compressor system (I chose #72000). Anyway, the incentive was too much to pass up so I ended up buying both.
Even though this is a "no drill" installation, you do need to cut the jounce bumper for clearance between the lower bracket and leaf spring. I’ve read on TT and other forums that some members simply remove the jounce bumper but on page 7 of the installation guide it states, "The jounce bumper has been cut to support the lower bracket. It will be necessary to draw the lower bracket into the jounce bumper using the u-bolts. This is an intentional way to mount the lower bracket." Not wanting to destroy a perfectly good part, I did a quick product search at McMaster-Carr and found a 1-1/4 x 1-1/4 x 12” length of neoprene rubber with a durometer rating of 75A (part# 1457T43)…about the same hardness as the soles on a pair of boots. I cut this into 2” sections, which is the width of the leaf springs. After removing the jounce bumper I noticed there was a bolt/nut hidden under the jounce assembly. I used my Bridgeport and a 3/4” end mill to create a blind hole in the center of my rubber block. Perfect fit!
Report this image
This image has been resized. Click this bar to view the full image.
After assembling the upper and lower brackets, roll plate and 90* swivel air fitting, it was time to set the assembly onto the leaf spring. I used a pair of zip-ties to compress and hold the assembly during this placement. Even with all the air compressed out of the right-side bag, I was unable to fit the assembly in place due to insufficient clearance between the 90* air fitting and upper jounce bracket. I removed the air fitting and reattached it once the install was complete. It was not easy getting a wrench inside the frame to tighten this fitting but it can be done. The left-side bag went in as a complete assembly so maybe there was less load on that side…I don’t know but either way it was a tight fit. (Note: if you use the zip-tie technique, do not cut the ties until you have loosely mounted the upper bracket to the jounce bracket. The 90* swivel air fitting is fragile and you want to make sure it is lined up with the existing hole in the frame before releasing tension on the bags). Last thing to do is trim off the excess all-thread on the u-bolts.
Now that the bags are installed, it was time to mount the compressor. A lot of people install their compressor units inside the engine compartment but Air Lift recommends against using this location. I removed the spare tire and found a dry, well protected area along a cross member between the frame. I used a 90* electric drill with 6” drill bits to create the four mounting holes. It was a PITA to drill but I was very happy with the results. I installed the manifold on the frame just behind the left air bag next to the existing Toyota Fuel Controller. The wiring harness for the compressor was just long enough to reach the manifold, which needs to be less than 24”. The relay (attached to the wiring harness) was grounded to the mounting bolt behind the compressor along with two other grounding wires.
.
The last step was to install the pneumatic lines and run power to the compressor system. I didn’t believe the push-to-connect fittings would work but to my surprise they seem to do the job and were easy-peasy to install. Only had one leak which required re-seating the tubing into the fitting and it was fixed.
The instruction guide calls for running the positive lead of the wiring harness to the fuse box. Since I have the tow package I knew there was a +12V power source somewhere under the truck. I located the trailer battery charging line and used a butt splice to make the connection. Make sure you check which wire has power before tapping into it (turn key ignition to ACC).
The leader hose that comes pre-connected is “Air Out” and goes to the manifold. With the compressor mounted so high up and protected by the spare tire, I simply screwed my filter directly into the body of the pump, eliminating any extra fittings and tubing. This will also make for easy filter changes in the future.
Here's a pic of the mounting bolts for the manifold (seen from the outside) as well as the manual fill schrader air valve (black cap).
As a final note, the Air Lift instruction guide is a joke. The hole-pattern templates were completely wrong for both the compressor and manifold. I used a center punch to mark my holes before drilling. That said, it is an awesome system. Finally, if you remove the jounce bumper, the factory torque spec for the rear spring u-bolt is 74 ft-lb and should be tighten in a crisscross pattern. If you have aluminum wheels, the torque spec is 97 ft-lb.
-- Brian/ale
-
-
Новые объявления