MIG Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 По информации ресурса Wards Auto, пикап Toyota Tundra 2016 модельного года получит очень интересную опцию, а именно 5,0-литровый турбодизельный двигатель V8 Cummins. Следующее поколение Nissan Titan будет использовать аналогичный агрегат и Dodge RAM похоже тоже вот такой: Diesel Power was on-hand this week in Columbus, Indiana, as Cummins announced their state-of-the-art powerhouse, the ISV5.0 V8 5-liter diesel engine. Packed full with all of the latest Cummins technology, this fuel efficient engine is suited for pickup and delivery vehicles, school buses, light- and medium-duty trucks and motorhomes. It has great midrange and drivability, and reportedly has little lag. Cummins combustion technology contributes to its cleanness and efficiency. This engine will be manufactured at the Columbus Engine Plant, starting during the fourth quarter of 2014. Check out some of the engine’s highlights below, and stay tuned for a full write-up in an upcoming issue!Read more: http://www.dieselpowermag.com/news/1310_cummins_isv5_0_v8_diesel_engine/#ixzz2tULkVNUx http://youtu.be/vFx0H3L_1cE Характеристики: Особенности: ISV5.0 AVAILABLE FOR: ON-HIGHWAY, MEDIUM-DUTY TRUCK, MOTORHOME, SCHOOL BUSFeaturesVGT™ Turbocharger from Cummins Turbo Technologies – The VGT Turbocharger’s patented design is widely recognized as the industry leader for performance. Precision boost control across the speed range delivers performance and fuel economy.High Pressure Common Rail (HPCR) Fuel System – Higher injection pressures with Piezo fuel injectors produce precise fuel control for optimized in cylinder combustion delivering quick throttle response, quieter operation, better cold-weather starting and better fuel economy.Cummins Aftertreatment System from Cummins Emission Solutions – Proprietary system features a Diesel Particulate Filter (DPF) and Selective Catalytic Reduction (SCR) technology for better fuel economy with near-zero emissions.Compacted Graphite Iron Block – Advanced materials technology provides a combination of high strength at reduced weight for a higher power-to-weight ratio, exceptional performance and fuel economy.Dual Overhead Camshafts – Dual Overhead camshafts deliver high speed capability that improves engine performance. This design enables cost-effective hydraulic adjustment with no maintenance required.Forged Steel Crankshaft – The crankshaft is created from high-strength, durable micro-alloy forged steel, precision ground for increased durability with smooth, quiet operation.Advanced Glow Plugs – The advanced ceramic glow plug system significantly reduces startup time in cold weather conditions and the low current draw reduces vehicle charging system requirements. Unlike traditional bi-metal style glow plugs, these ceramic glow plugs are designed to last the life of the engine. Все в пдф: 4971448.pdf Теперь 2016 - ну будем посмотреть как говориться) пруфы: http://news.pickuptrucks.com/2014/02/updated-tundra-could-offer-a-cummins.html http://cumminsengines.com/isv#overview
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Ну вот.. Опять больше 300 л.с. Вот нет бы сделать что-нить 249
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Игорь, 381 в общем то тоже не много А налогов много
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 По грузовой ставке (субъективно) не много, ~20000р. у нас за год. За прадика 150-го за 2011г. отдал 34500р., вот это много... По теме, дизель 300л.с. охренеть, какой крутящий момент у него интересно.
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 ну если я правильно считаю, то что то вроде 678 Нм (ИМХА, не так уж и много)
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 ну если я правильно считаю, то что то вроде 678 Нм (ИМХА, не так уж и много)А для этого какая-то формула существует? Почти 700, для дизеля, с его тягой с самых низов низов, хорошая цифра. имхо А вот с солярой нашей, эти комонреил страшно. Форсуночка наверно рублей 20 будет стОить, а их восемь..
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Игорь, вот тут написано в фунт-футhttp://cumminsengines.com/cummins-5L-V8-turbo-dieselа я просто в Нм пересчитывал (не уверен что правильно)
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 Да не принципиально, Ньютоном больше, Ньютоном меньше. В целом картина понятна.
MIG Posted September 1, 2013 Author Posted September 1, 2013 Recently, Nissan signed on board to equip its Titan pickup with the Cummins diesel V8 powerplant, and now Toyota is considering doing the same for its Tundra. According to Rick LoFoso, corporate manager for light trucks at Toyota, “Cummins would bring instant name recognition and obviously they are a leader in diesel engine technology.” He elaborated that it wouldn’t be the first time the Japanese automaker has a tie up with somebody else, alluding to its collaborations with Tesla and BMW. http://www.autoguide.com/auto-news/2013/08/cummins-diesel-v8-considered-for-toyota-tundra.html
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 Михаил, спасибо что Вы с нами по английски, но я в нем ничерта не соображаю))) Скажи в двух словах, что там?
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Игорь Каменск, если коротко, то в последней ссылке некто во имени Rick LoFoso радуется возможности появления дизеля или гибрида и говорит что это очень круто и если появится дизель, то тундру все полюбят. Ну и пишут что тойота рассматривает и дизель и гибрид, но решение не принято и неизвестно когда примут.
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 А, да, и вроде как, Нисцан хочет поставить такой же дизель на титан
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 Игорь Каменск, если коротко, то в последней ссылке некто во имени Rick LoFoso радуется возможности появления дизеля или гибрида и говорит что это очень круто и если появится дизель, то тундру все полюбят. Ну и пишут что тойота рассматривает и дизель и гибрид, но решение не принято и неизвестно когда примут.Спасибо большое! С гугло переводом было-бы не так доходчиво.
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 А, да, и вроде как, Нисцан хочет поставить такой же дизель на титанДа нам Пассат, лиш-бы на Тундру сделали.
Prospect Stas Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Игорь Каменск,чеснагря, мне и на тундру с дизелем пассат Вот 5.7 душевненький А дизель, имха, ее испортит
Игорь Каменск Posted September 1, 2013 Posted September 1, 2013 Игорь Каменск,чеснагря, мне и на тундру с дизелем пассат Вот 5.7 дешевненький А дизель, имха, ее испортит Но с этими переменами ничего поделать нельзя, копроэкономика работает....)))))http://2k.livejournal.com/520078.html
Prospect khomiakov Posted September 1, 2013 Prospect Posted September 1, 2013 Бум брать все равно! =)))))
Kok Posted September 3, 2013 Posted September 3, 2013 ну если я правильно считаю, то что то вроде 678 Нм (ИМХА, не так уж и много)Этого более чем достаточно!!! А для этого какая-то формула существует? Почти 700, для дизеля, с его тягой с самых низов низов, хорошая цифра. имхо А вот с солярой нашей, эти комонреил страшно. Форсуночка наверно рублей 20 будет стОить, а их восемь..Да ниразу не страшно. У меня до этого с таким движком машина была три года, ни одной поломки. Заправлялся в основном на брендовых заправках. Но при необходимости приходилось и на нонейм, но при этом у меня был с собой волшебный пузырек, влил для успокоения души и поехал далее
MIG Posted September 4, 2013 Author Posted September 4, 2013 о! народ с тундратолка тоже увидел Hello TundraTalk.net - Toyota Tundra Discussion Forum Member!Welcome to the September 2013 edition of theTundraTalk.net newsletter!Do you want your Toyota Tundra to stay a Toyota Tundra? Be sure to only use certified Toyota Service Centers so your Tundra receives the parts and expert service that it deserves. Click on the image to the right for more information about Toyota Service Centers!Also in this month's newsletter, we've put together several great threads for our community, including an AutoGuide.com article about a Cummins Diesel V8 being considered for the Tundra, pics of a DIY bike rack, and a look at an HID Retrofit and Oracle Halo install. After you've read all that, be sure to click on the image to the right for information on Toyota's amazing network of service centers.Enjoy the newsletter and remember to drive safely out there!-Your TundraTalk.net Staff
MIG Posted February 16, 2014 Author Posted February 16, 2014 Поправил верхний пост - теперь в 2016 - но есть инфа о том что это будет за зверь)
Prospect сырковец Posted February 16, 2014 Prospect Posted February 16, 2014 Этого более чем достаточно!!! Да ниразу не страшно. У меня до этого с таким движком машина была три года, ни одной поломки. Заправлялся в основном на брендовых заправках. Но при необходимости приходилось и на нонейм, но при этом у меня был с собой волшебный пузырек, влил для успокоения души и поехал далее пора задумываться о своей Tundraзаправочке тундроводам
MIG Posted February 16, 2014 Author Posted February 16, 2014 пора задумываться о своей Tundraзаправочке тундроводам это почему?)
Prospect сырковец Posted February 16, 2014 Prospect Posted February 16, 2014 Для бушующих трактористов
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.