Stas

Recall тундра

36 сообщений в этой теме

Сори, не разобрался в какой раздел засунуть эту тему.

 

Делать было нечего, залез на тотйта.ком проверить свою тундру

Вот чего пишут:

 

 
Title
Limited Service Campaign BST - 4Runner, Tundra Smart Stop Technology
Status
Remedy Available
Description
This is a Limited Service Campaign. On July 24, 2013, the settlement of claims for Economic Loss arising from allegations of unintended acceleration was approved. As part of this settlement, Toyota will install Smart Stop Technology on certain model and model year vehicles. This feature will cut engine power in case of simultaneous application of both the accelerator and brake pedal at certain speeds and in certain driving conditions.
Remedy
Please contact your authorized Toyota dealer and schedule an appointment to have this campaign completed before 03/31/2016. Any authorized Toyota dealer will update the ECM with Smart Stop Technology at NO CHARGE to the vehicle owner.

 

 

 

 

Позвонил официалам. Сказали приезжать в среду.

Изменено пользователем Stas
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Smart Stop Technology (SST)
At speeds greater than five miles per hour, when the
accelerator is depressed first and the brakes are then
applied firmly for longer than one-half second, SST is
designed to help the driver bring the vehicle to a stop.'

 

 

Это не отключение двигателя если чо)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Эт понятно :Р

Но вдруг это что-то не менее важное?

Отправлено с моего GT-I9295 через Tapatalk

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Съездил к официалам. Сказали что будут устанавливать "усилитель педали газа". Что это вообще такое? Оно мне надо?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Съездил к официалам. Сказали что будут устанавливать "усилитель педали газа". Что это вообще такое? Оно мне надо?

 

 Это Smart Stop Technology (SST)?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну видимо да.. Только вот даже официалы понятия не имеют что это такое и смогут мне рассказать про эту хрень только когда она (хрень) к ним придет из Тойоты. 

А я вот не могу определиться, надо ли мне это вообще?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну видимо да.. Только вот даже официалы понятия не имеют что это такое и смогут мне рассказать про эту хрень только когда она (хрень) к ним придет из Тойоты.

А я вот не могу определиться, надо ли мне это вообще?

я понял что это усилитель тормоза если честно
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я понял что это усилитель тормоза если честно

нет, все ж таки это что-то от педали газа. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Америкосы в телефоне сказали что речь идет про установку девайса, который они называют "accelerator booster", что бы это ни значило. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сори, не разобрался в какой раздел засунуть эту тему.

Делать было нечего, залез на тотйта.ком проверить свою тундру

Вот чего пишут:

Позвонил официалам. Сказали приезжать в среду.

я бы тоже свою пробил, интересно что всплывет
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

По моей вот чего пишут

c1d3653b1625.png

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В общем рассказываю:

Обратился в товота-ясенево (они ближайшие). Сначала мне сказали что эта сервисная компания подразумевает замену какой-то шайбочки в педальном узле. Я сказал что они ошибаются и что америкосовский дилер абсолютно точно говорил о каком-то девайсе. Обещали узнать, три дня молчали. Сегодня прислали мне письмо, не поддающееся переводу (текст ниже):

 

 
От 
toyota@rolf.ru
Кому:
orlstas@rambler.ru
Добрый день необходимы данные по двигателю,напишите или телефон свой предоставите для контакта так боле удобно будет Спасибо.

ООО "Рольф Моторс"

Россия, Москва

сельское поселение Сосенское, поселок Газопровод,

39 км. МКАД (внешняя сторона), владение 7.

Модель двигателя, телефон и вин отправил еще раз. Продолжаю наблюдение. 

 

 

 

Тем временем написал письмо америкосам с просьбой растолковать что именно наши официалы должны сделать и зачем. Ответ ниже:

 

 

 
 
 
 
 
От
 Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc 
Кому:

Станислав Орлов

7 АВГУСТА, 18:01

accelerator booster  - it is signal booster that is installed between the gas pedal and the electronic control unit throttle. It controls and converts signals from the accelerator pedal. This improves the car's acceleration at the start and eliminated, the failure of the acceleration occurring at fast switching speeds. Any authorized Toyota service center should install this amplifier on your car free of charge.

 

 

 

 

з.ы. судя по тексту в американской тойоте работают индусы не англоязычные :D

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Safety Recall C0M Remedy Notice - Multiple Models and Model Years - Power Window Master Switch (PWMS)

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain Model Year 2007-2009 Camry, Camry Hybrid, RAV4, Corolla, Corolla Matrix, Tundra, Sequoia, Highlander, Highlander Hybrid, Yaris, Scion xB, Scion xD and Pontiac Vibe vehicles. The power window master switch assemblies in some of these vehicles were built using a less precise process for lubricating the internal components of the switch assemblies. Irregularities in this lubrication process may cause the power window master switch assemblies to malfunction and overheat. If the switch overheats, it may melt, possibly resulting in a fire.

Remedy

Toyota will notify its owners, and dealers will inspect the switch and apply a special grease that inhibits heat build up or replace any switch damaged by the defect, free of charge. Toyota owners that experience a problem with a switch should not attempt to make repairs, but should contact their Toyota dealer or the Toyota customer experience center at 1-800-331-4331. General Motors will contact the Pontiac Vibe owners affected by this recall and GM dealers will inspect and repair switches as necessary. Those owners may contact Pontiac customer care at 1-800-762-2737.

Recall Date

October 10, 2012

Dealer Reference ID

C0M

NHTSA Recall ID

12V491

Title

Safety Recall A0A - Accelerator Pedal Reinforcement Bar Installation

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain Model Year 2005-2010 Avalon, Model Year 2007-2010 Camry, Model Year 2009-2010 Corolla, Corolla Matrix, RAV4, Model Year 2010 Highlander, Model Year 2008-2010 Sequoia, and model year 2007-2010 Tundra vehicles. Due to the manner in which the friction lever interacts with the sliding surface of the accelerator pedal inside the pedal sensor assembly, the sliding surface of the lever may become smooth during vehicle operation. In this condition, if condensation occurs on the surface, as may occur from heater operation (without A/C) when the pedal assembly is cold, the friction when the accelerator pedal is operated may increase, which may result in the accelerator pedal becoming harder to depress, slower to return, or, in the worst case, mechanically stuck in a partially depressed position. The accelerator pedal may become hard to depress, slow to return to idle, or, in the worst case, mechanically stuck in a partially depressed position, increasing the risk of a crash.

Remedy

Dealers will install a reinforcement bar in the accelerator pedal which will allow the pedal to operate smoothly. GM will notify owners for the Pontiac Vibe please see 10V-018. This service will be performed free of charge. Owners may contact Toyota at 1-800-331-4331.

Recall Date

January 21, 2010

Dealer Reference ID

A0A

NHTSA Recall ID

10V017

Title

Safety Recall 90L - Potential Floor Mat Interference with Accelerator Pedal

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain model year 2004-2010 passenger vehicles. The accelerator pedal can get stuck in the wide open position due to its being trapped by an unsecured or incompatible driver's floor mat. A stuck open accelerator pedal may result in very high vehicle speeds and make it difficult to stop the vehicle, which could cause a crash, serious injury or death.

Remedy

Toyota filed an amended defect report on November 25, 2009, stating that dealers will modify the accelerator pedal and, on certain vehicles, alter the shape of the floor surface under the pedal. These changes address the risk of pedal entrapment due to interference with the floor mat. Redesigned accelerator pedals will become available beginning in April 2010 and dealers will replace any modified pedal with the new pedal if desired. Also, dealers will replace any genuine Toyota or Lexus all-weather floor mats with redesigned all-weather mats, or repurchase the previous mats from owners who do not want the new ones. Additionally, software modifications will be installed on Camry, Avalon and Lexus ES 350, IS 350 and IS 250 models that will ensure that the brake overrides the accelerator in the event both brake and accelerator pedals are applied. Toyota will begin mailing letters to owners on December 31, 2009. Owners may contact Toyota at 1-800-331-4331, Lexus at 1-800-255-3987.

Recall Date

October 5, 2009

Dealer Reference ID

90L

NHTSA Recall ID

09V388

Service Campaigns:

Title

Limited Service Campaign BST - 4Runner, Tundra Smart Stop Technology

Status

Remedy Available

Description

This is a Limited Service Campaign. On July 24, 2013, the settlement of claims for Economic Loss arising from allegations of unintended acceleration was approved. As part of this settlement, Toyota will install Smart Stop Technology on certain model and model year vehicles. This feature will cut engine power in case of simultaneous application of both the accelerator and brake pedal at certain speeds and in certain driving conditions.

Remedy

Please contact your authorized Toyota dealer and schedule an appointment to have this campaign completed before 03/31/2016. Any authorized Toyota dealer will update the ECM with Smart Stop Technology at NO CHARGE to the vehicle owner.

Campaign Date

March 31, 2014

Campaign Expiration Date

March 31, 2016

Dealer Reference ID

BST

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Safety Recall C0M Remedy Notice - Multiple Models and Model Years - Power Window Master Switch (PWMS)

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain Model Year 2007-2009 Camry, Camry Hybrid, RAV4, Corolla, Corolla Matrix, Tundra, Sequoia, Highlander, Highlander Hybrid, Yaris, Scion xB, Scion xD and Pontiac Vibe vehicles. The power window master switch assemblies in some of these vehicles were built using a less precise process for lubricating the internal components of the switch assemblies. Irregularities in this lubrication process may cause the power window master switch assemblies to malfunction and overheat. If the switch overheats, it may melt, possibly resulting in a fire.

Remedy

Toyota will notify its owners, and dealers will inspect the switch and apply a special grease that inhibits heat build up or replace any switch damaged by the defect, free of charge. Toyota owners that experience a problem with a switch should not attempt to make repairs, but should contact their Toyota dealer or the Toyota customer experience center at 1-800-331-4331. General Motors will contact the Pontiac Vibe owners affected by this recall and GM dealers will inspect and repair switches as necessary. Those owners may contact Pontiac customer care at 1-800-762-2737.

Recall Date

October 10, 2012

Dealer Reference ID

C0M

NHTSA Recall ID

12V491

Title

Safety Recall A0A - Accelerator Pedal Reinforcement Bar Installation

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain Model Year 2005-2010 Avalon, Model Year 2007-2010 Camry, Model Year 2009-2010 Corolla, Corolla Matrix, RAV4, Model Year 2010 Highlander, Model Year 2008-2010 Sequoia, and model year 2007-2010 Tundra vehicles. Due to the manner in which the friction lever interacts with the sliding surface of the accelerator pedal inside the pedal sensor assembly, the sliding surface of the lever may become smooth during vehicle operation. In this condition, if condensation occurs on the surface, as may occur from heater operation (without A/C) when the pedal assembly is cold, the friction when the accelerator pedal is operated may increase, which may result in the accelerator pedal becoming harder to depress, slower to return, or, in the worst case, mechanically stuck in a partially depressed position. The accelerator pedal may become hard to depress, slow to return to idle, or, in the worst case, mechanically stuck in a partially depressed position, increasing the risk of a crash.

Remedy

Dealers will install a reinforcement bar in the accelerator pedal which will allow the pedal to operate smoothly. GM will notify owners for the Pontiac Vibe please see 10V-018. This service will be performed free of charge. Owners may contact Toyota at 1-800-331-4331.

Recall Date

January 21, 2010

Dealer Reference ID

A0A

NHTSA Recall ID

10V017

Title

Safety Recall 90L - Potential Floor Mat Interference with Accelerator Pedal

Status

Remedy Available

Description

Toyota is recalling certain model year 2004-2010 passenger vehicles. The accelerator pedal can get stuck in the wide open position due to its being trapped by an unsecured or incompatible driver's floor mat. A stuck open accelerator pedal may result in very high vehicle speeds and make it difficult to stop the vehicle, which could cause a crash, serious injury or death.

Remedy

Toyota filed an amended defect report on November 25, 2009, stating that dealers will modify the accelerator pedal and, on certain vehicles, alter the shape of the floor surface under the pedal. These changes address the risk of pedal entrapment due to interference with the floor mat. Redesigned accelerator pedals will become available beginning in April 2010 and dealers will replace any modified pedal with the new pedal if desired. Also, dealers will replace any genuine Toyota or Lexus all-weather floor mats with redesigned all-weather mats, or repurchase the previous mats from owners who do not want the new ones. Additionally, software modifications will be installed on Camry, Avalon and Lexus ES 350, IS 350 and IS 250 models that will ensure that the brake overrides the accelerator in the event both brake and accelerator pedals are applied. Toyota will begin mailing letters to owners on December 31, 2009. Owners may contact Toyota at 1-800-331-4331, Lexus at 1-800-255-3987.

Recall Date

October 5, 2009

Dealer Reference ID

90L

NHTSA Recall ID

09V388

Service Campaigns:

Title

Limited Service Campaign BST - 4Runner, Tundra Smart Stop Technology

Status

Remedy Available

Description

This is a Limited Service Campaign. On July 24, 2013, the settlement of claims for Economic Loss arising from allegations of unintended acceleration was approved. As part of this settlement, Toyota will install Smart Stop Technology on certain model and model year vehicles. This feature will cut engine power in case of simultaneous application of both the accelerator and brake pedal at certain speeds and in certain driving conditions.

Remedy

Please contact your authorized Toyota dealer and schedule an appointment to have this campaign completed before 03/31/2016. Any authorized Toyota dealer will update the ECM with Smart Stop Technology at NO CHARGE to the vehicle owner.

Campaign Date

March 31, 2014

Campaign Expiration Date

March 31, 2016

Dealer Reference ID

BST

вот ответ по моей, тоже пишут про смарт стоп технологию какую то, думаю что делать?)
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

думаю что делать?

Я вот подумал и решил - а нафига отказываться от чего-то бесплатного? :)

Пожалуй, я буду делать. 

К тому же бесплатная мойка авто - приятный бонус :)

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересно все же что за девайс)

В лексусе мне так заменили главный тормозной цилиндр с тормозухой, пластмаску в салоне и два раза машину помыли)))

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересно все же что за девайс)

В лексусе мне так заменили главный тормозной цилиндр с тормозухой, пластмаску в салоне и два раза машину помыли)))

Это таки не девайс. Это новая прошивка мозга ДВС, которая выполняет роль штуковины, называемой Sprint Booster. Оно сокращает задержку между нажатием на педаль газа и реакцией дроссельной заслонки. Проще говоря, с этой прошивкой газ будет работать как будто он не электронный, а механический :)

Общался с парой человек с форума tundrasolutions. Они довольны, рекомендуют делать. 

Но есть один нюанс. У наших официалов нет оборудования для перепрошивки наших малолитражек. 

Я докопался до "тойотару". Написали запрос в "тойота моторс" на предоставление необходимого оборудования. Велено ждать около трех месяцев. 

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это таки не девайс. Это новая прошивка мозга ДВС, которая выполняет роль штуковины, называемой Sprint Booster. Оно сокращает задержку между нажатием на педаль газа и реакцией дроссельной заслонки. Проще говоря, с этой прошивкой газ будет работать как будто он не электронный, а механический :)

Общался с парой человек с форума tundrasolutions. Они довольны, рекомендуют делать. 

Но есть один нюанс. У наших официалов нет оборудования для перепрошивки наших малолитражек. 

Я докопался до "тойотару". Написали запрос в "тойота моторс" на предоставление необходимого оборудования. Велено ждать около трех месяцев. 

 

Хорошие новости) 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хорошие новости) 

Это пока не новости :)

Это скорее надежда))) Могут и послать :)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это пока не новости :)

Это скорее надежда))) Могут и послать :)

 

Ну собственно вопрос с педалью я решил с помощью BullyDog. Но если это бесплатно сделают, то здорово конечно)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я думаю нужно не полениться и всем заинтересованным в Тоету написать.
Массовые запросы не смогут закинуть сильно далеко и на долго)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну мало ли, что бы ответ быстрее пришел. Пока нашего Ивана не пнешь и добрым слов, душевным, не обрадуешь, до Сидин ждать.)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Они и так отрывные компании делают же?

нет, не делают. У них нет оборудования. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну собственно вопрос с педалью я решил с помощью BullyDog. Но если это бесплатно сделают, то здорово конечно)

 

А что за девайс BullyDog.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу

  • Новые объявления

  • Похожие публикации

    • MIG
      Автор: MIG
      У моделей Toyota Tundra 4x4, 2007-2011 годов выпуска, может возникать циклический шум (гул) в районе переднего моста при скорости от 15 до 30 миль, когда раздатка находится в положении 2WD (задний привод). Этот шум может быть описан также как вой.
      Применимо для следующих серий VIN:

      Для устранения подобной проблемы необходимо произвести действия описанные в приложенном документе:
      первая версия
      Tundra TSB 0121-08 Front diff growl.pdf 
      вторая версия (3 документа)
      tsb_0121_08_rev2_part_1_of_3.pdf 
      tsb_0121_08_rev2_part_2_of_3.pdf
      tsb_0121_08_rev2_part_3_of_3.pdf
      Спасибо Николаю @A702aa за ссылки и информацию по данной проблеме.
       
    • MIG
      Автор: MIG
      Вы можете проверить свой автомобиль на наличие отзывных компаний тут


      ПИСЬМО ОБ ОТЗЫВЕ
      RCMN-14V556-9096.pdf


      Subject: Safety Recall E0Z – Remedy Notice
      Certain 2014 Model Year Tundra Double Cab and CrewMax Vehicles
      Curtain Shield Airbag
       
      Condition
      The subject vehicles are equipped with side Curtain-Shield-Airbags (CSA) which deploy from the roof rails in the of certain types of collisions. Due to a possible mis-installation of a garnish on the center roof pillars, the garnish could interfere with a CSA and not allow it to achieve its intended inflation shape. In some situations, this could increase the risk of injury to an occupant in the event of a crash.

      Remedy
      Toyota dealers will inspect the garnishes. If a garnish is found to be mis-installed, it will be replaced. The 
      Inspection and remedy procedure will be performed at No Charge to the vehicle’s owner. For additional information on inspection and remedy procedures, please refer to TIS. 

      Owner Letter Mailing Date
       
      Toyota has completed remedy preparations and will begin to notify owners in late September, 2014. 
      Number and Identification of Covered Vehicles
       
      There are approximately 133,000 Tundra Double Cab and Crew Max vehicles (2014 model year) covered by this Safety Recall in the US.
    • MIG
      Автор: MIG
      Тойота отзывает 6,5 миллионов автомобилей из-за неисправности кнопки стеклоподъемника со стороны водителя, замыкание которой может привести к пожару.
       
      Под отзыв попадают выпущенные в USA автомобили Toyota (Tundra и Sequoia) c 2005 по 2010 год